Before/After




Vad har jag gjort?
Första man ska göra är att fotografera i RAW, JPEG kan gå och ta sig där solen inte skiner.


* Öppnat bilden i Camera Raw
* Sänkt Saturation till 0, vilket ger dig en svartvit bild
* Lagt på Brightness
* Lagt på Contrast
* Lagt på skärpa med hjälp av maskning
* Efter det lägger jag på kanske 10-30% noise reducation beroende på hur jag vill ha resultatet. PS. Det är därför jag maskade skärpan, men mer om det någon annan gång! DS.
* Lite Clarity såklart

* Öppnat bilden i Photoshop
* Lagt på ännu mera ljus med hjälp av Curves & Brigtness & Contrast, dessa lager har jag maskat så jag får ljuset där jag vill ha det.
* Levels
* Ljusat upp ögonen med Dodge tool
* Ljusat upp en del av ansiktet med hjälp av Dodge tool
* Tagit bort överexponerade partier med Burn tool
* Clone stamp vid ögat.
* Ett lager med Unsharp mask.

Tadaaa, klart!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress