Vad har hänt?
Ja, vad har egentligen hänt i mitt liv? Jag skriver inte här så ofta men jag tänkte försöka sammanfatta några av de största händelserna i mitt liv under 2014.
 
I början av 2014 så lyckades jag paja kamerans display och sökare, vilket kostade fem tusen att laga. Bra start alltså. Vi festade och hade oss i skolan, nötte foto och journalistik. Jag fyllde 20 år den första februari och hade en fantastiskt fest tillsammans med Ida. I mars praktiserade jag hos Sundsvalls Nyheter. Nötte lite mera foto och journalistik. Skrev b-uppsats med Ida och Josefin, jag trodde aldrig att vi (läs: jag) skulle klara av något så teoretiskt. Sålde bilen och levde på de pengarna över sommaren.
 
Under sommaren så besökte jag Josefin på Åland och Sofia i Fornåsa. På Åland så åkte vi bååååt, solade en massa och gick ut på Arken. Åland har den bästa kebaben, så ni vet. I Fornåsa, som ligger utanför Linköping så utforskad jag och Sofia + hennes familj en massa saker och platser. Göta kanal, Bokskogen och en massa mer. Slog även huvudet i en klosterruin. Vi åt även en massa frozen yoghurt. Glömde nästa, jag och Sofia åkte till Norrköping för aaaatt gå på Harry Potter utställningen, vilket var en helt okej utställning. Synd att man inte fick fota.  
 
Innan jag avslutade mina resor så mötte jag upp Angelica i Stockholm, där gick vi på Gröna Lund. Vi åkte en massa karuseller som jag aldrig i hela mitt liv kommer att åka igen, bland annat fritt fall och eclipse. FY FAN. Efter att ha framkallat dödsångest ett par gånger för mycket så gick vi till Abba museet för att kolla om Angelicas kompis jobbade, det gjorde hon! Vi fick en privat guidning genom museet, sjuuuuukt cooooolt. Jag rekommenderar ALLA till att gå på Abba museet, vill gå dit igen. 
 
Jag fotograferade flera bröllop under sommaren och syster gifte sig!
 
Men ja, det var sommaren det. "Kort" sammanfattat. 
Hösten innehöll inspark och en jädrans massa foto. Vi har gjort ett multimediaprojekt kallat för "the norrland project". Mitt projekt gjorde jag hos Elin och Daniel Bergström i Kovland, på deras gård. Sedan gjorde vi en dokumentärfilm. Ska försöka visa allt, när jag har tid! 
 
Var sjuk, köpte ett nintendo DS, dödade min kaktus, fick frikort inom vården, upptäckte kolasås utan kalorier ooooch så vidare. 
 
Vill även presentera min fin fina pojkvän Sebastian, han är från Skåne och han är skäggig. Han är även snäll, fin, grym, nördig och tusen andra positiva saker. Han pratar konstigt eller så pratar jag konstigt. Vi förstår varandra även fast vi är från två olika delar av vårt avlånga laaand. Vi gillar mat.
 
Jag avslutar detta inlägg med en bild på mig och Sebastian. Det kommer fler bilder från 2014 när jag väl tagit tummen ur röven och fixat dem. 


 
Foto: Nora Lorek
 
 
 
Anonym

Ett helt ok år med andra ord 😃💖

Sara

Vi gillar mat.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress