Praktik under våren
Hejsan svejsan! Idag drog praktiken igång och här sitter jag fortfarande. Klockan är 17:23 nu när jag skriver och dagen har gått foooooort. Vi kan ta det från början. Och ja! Jag har slutat så jag får blogga! 
 
Nu i vår så kommer jag att praktisera hos Dagens Nyheter i Stockholm. Jag har alltså flyttat till Stockholm. Jag finnes ej i Sundsvall längre. Jag har praktik tills den femte juni. 
 
Dagen började med att vi fick kamerautrustning och herre min gud, det var inte lite utrustning. Jag vet inte ens vart jag ska börja... Jag har i alla fall två kamerahus, Canon EOS 5D mark III och Canon EOS 1DX. Sedan har jag gluggar så som 24-70, 70-200 och ett vidvinkel. Utöver detta så har jag flera mikrofoner, en hel väska med sladdar och andra tillbehör för filmning. Plus ännu fler sladdar. 
 
Efter utdelning av kamerautrustning var det dags för utdelning av dator och telefon. Det var mycket att ta in men det sätter sig nog eftersom. 
 
Tiden flög iväg och alla var trevliga och snälla. Den där nervositeten slash ångesten som jag genomled dagarna innan känns ganska... onödig men den börjar krympa fram igen. Ny dag imorgon, dagen då jag ska göra mitt första bildjobb! 
 
Nu är klockan 21:38 och man kan säga att det tog ett tag att avsluta detta blogginlägg. Jag sitter dock inte kvar på redaktionen.  Men jag håller på att somna sittandes så jag ska stänga av allt nu och börja förbereda mig inför sängen. 
 
Här är en ganska oklar bild som kom till när vi höll på med kamerautrustningen. 
 
 
 
 
Anonym

Låter som du fick en kanonstart,mycket att hålla reda på nu. Tur du har en gigantisk ryggsäck 😊

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress