Benämningen "kitobjektiv"
Detta är något jag reagerat på under de senaste veckorna.
Oftast så köper man ett kamerahus + ett så kallat kitobjektiv.

Men, MEN!
Det finns olika kitobjektiv.
Och det är just det jag stör mig på.

Att säga:
- Äh, jag har bara kitobjektivet..

Det kan ju vara vilket objektiv som helst egentligen?
Därför tycker jag att alla ska sluta använda ordet kitobjektiv. (Om man inte skriver ut vilket objektiv det är, men come on, varför är egentligen just de objektivet dömt till att få kallas kitobjektiv, för oftast, relaterar folk det till något dåligt. Ett objektiv är ett objektiv.)

En konversation mellan mig och Philip:
Jag: Är så less på mitt kitobjektiv!!!!!!!!!!
Philip: Jag med, skulle gärna vilja ha ett nytt objektiv.
Jag: *Babbel*, 18-55....
Philip: Jag har 18-105. 

Det är detta jag menar.
Han har dom möjligheterna jag saknar. Med sitt "kitobjektiv" som han inte gillar.

Så, kanske dags att slopa Kitobjektivs-termen och gå vidare.
Ett objektiv är ett objektiv. Vissa är bättre, vissa sämre. 


Bilder: Google
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress