Kasernhöjden eller Kasslerhöjden?
... Gruvlyktan eller Gruvlyckan? Det senaste, och första dygnet i Karlstad har varit fullt av skratt för folket runt om mig. Har totalt misslyckat att uttala flera områden och orter i närheten. Kasernhöjden, eller Kasäääärnhöjden som det uttalas fick jag till Kasslerhöjden. Stod även inne på Ica Maxi i Bergvik och halvskrek: "SER DU HUR MYCKET LAKTOSFRITT DET ÄR HÄR SEBASTIAN? SER DUU!!!!!!!!" Högt och tydligt så hela Karlstad hörde mig och min lycka. En sak till som jag upptäckte att Värmland har under detta dygn, syrsor. Det har vi inte i Sundsvall, i alla fall inte där jag bott. Jag, Fillan och Sebastian klev ur bilen runt 20:00 och jag frågade: "Vad är det som låter?"
Det lät som en segstartad motor i en bil. De bara tittade på mig som om jag vore dum i huvudet, vem vet, det kanske jag är. Haha! 
 
Totalt kaos i lägenheten just nu, vi har fått upp det mesta men det är mycket emballage som ska iväg till sopstationerna. Och vet ni vad, det kostar nio kronor per tvätt här!!! Vad är ens det för system? När bovärden berättade det för oss så måste jag sett ut som världens största frågetecken. Vadå, betala för att tvätta, speciellt PER tvätt?! Jag tvättar ju ofta, så detta lär ju bli dyrt... Men vad fan, kanske finns en tvättmaskin på Blocket någonstans. 
 
Söker även med ljus och lykta efter mediejobb här. Redan rastlös, anställ mig!
 
Här är det enorma utbudet av laktosfria produkter!
 
Ekar lagomt tomt i kylskåpet. 
Anonym

Du är inte alls dum,bara pratar lite för fort ibland😀 utan att tänka till

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress